2016. december 15., csütörtök

ABKF Téli Szeminárium - harmadik nap

A harmadik nap a kellemes meglepetéseké volt. Emilio sensei tanítványáról, akiről évekig azt hittem, hogy csak franciául tud, kiderült, hogy Pieter-Jannak hívják, oktatásfilozófus és tud hollandul. Kész szerencse, hogy nem szoktam csúnyákat mondani másokról a hátuk mögött :) (gondolni se nagyon, de ez mellékes). Emlékezett a nidan vizsgámra és csevegtünk a sandan vizsgáról is. Edzés előtt összefutottam Kobayashi senseijel a folyosón, aki megismert és mondta, hol lesz az iaido edzés (mivel eddig mindig másik teremben voltunk és a volt termünket a kendósok foglalták el). Miután a délutáni órám miatt nem értem be Brüsszelbe a jodo edzésre, kicsit aggódtam, hogy Nishiumi sensei megrökönyödik (ha megismer egyáltalán), hogy nem megyek az ő edzésére, de iaido edzésre igen. Ehhez képest elsőre kiszúrt és láthatólag megörült nekem, mert a szokásos kézfogáson túl, megölelt és az egyetlen kérdése az volt, jól vagyok-e. Jodo edzésen egyébként úgy 8-9 pár volt, gentiek és Patrik senseiék sehol - de ugye nekik csúcsidőben nehéz bejönni Brüsszelbe. Az edzés előtt még sikerült összefutnom Tommal és Albert senseijel is. Mindketten csak jodo edzésre jöttek. Tom elrohant, de Albert senseijel beszélgettem kicsit és azt mondta, most csak a jodo-ra koncentrál, mert nanadan vizsgára készül és szeptemberig kevés az idő.

Csütörtökre befutott az összes iaidoka, így alig fértünk el, szerintem legalább negyvenen voltunk. A kendósok miatt semmit nem lehetett hallani és gondolom, Kobayashi sensei meg akarta nézni a társaság (nem) tudását, így szinte magyarázat nem volt az edzés legvégéig, csak edzettünk. A koryu katák, amiket sensei beiktatott a ZNKR közé nagyon sokat segítettek, így az enbu is jól sikerült. A harmadik csoportban voltam a négyből, így láttam Nicolas, Jelena és Arnaud enbuját is, nekem tetszettek. Mivel középen voltam az enbu során, pont sensei előtt, láttam, hogy három katámat (leglább) megnézte és bólogatott. Tovább nőtt az egóm, amikor Arnaud mutatta, hogy jó volt, és főleg az, hogy sensei odaküldte még a negyedik csoport enbuja alatt Yukit, hogy ez sokkal jobb volt, mint két napja és mi a legnagyobb hibám (a vágásaim nem középről indulnak és nem jók). A dícséret nagyon jól esett, az pedig végképp, hogy kaptam hozzá feladatot is. Az enbuk után Kobayashi sensei megmutatta és elmagyarázta, hogyan kell helyesen vágni és azt mondta, egyetlen pontot (házi feladatot) ad: vágjunk pontosan és a kard megfelelő részével. Magamra vettem. Remélem, pénteken sikerül ezt is javítani.

Az öltözőben összefutottam a belga Luciával (ő sz-szel mondja a navét egyébként), akit japán óráról ismerek, nemrég szereztem meg a kendo shodan fokozatot és pár hete iaidózik. (Az első két nap iaido edzésre jött - tetszik, hogy itt ez lehetséges. Mármint, hogy a teljesen kezdők is jöhetnek táborba.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése