2020. január 29., szerda

Ishido kupa 2020

Uj ev, uj Ishido kupa



A mostani, 2020-asra lélekben még inkább rá kellett hangolódni.
Mindketten vártuk és készültünk rá ahogy tudtunk.

Én az iaiba való visszatérés egyik állomásának is szántam, amit még Kaneda sensei indított el az IBU-n.

Az Ishido kupa az a rendezvény ahová szeretek menni, de minden évben lendültet kell vegyek hozzá.
Mert igazából ez nem egy edzőtábor. Ez egy verseny. Én pedig nagyon, NAGYON nem vagyok kompetitív. Nekem ez a hétvége az ismerősökről szól, hogy végre tudok találkozni a máshol élő budokákkal, beszélgetni kicsit, együt nevetni, együtt izgulni. A közösség.

Ezen a jó élményen van egy extra stressz réteg, hogy itt bizony versenyezni kell.
Mindenkinek. Ez nem egy tanulós tábor, nem egy vizsgatábor, ez egy két napos verseny, extrákkal.

Idén is egyre feszültebb lettem ahogy közeledett a szombat. De valahogy most jobban el tudtam engedni mint máskor. Izgulni nem izgulok, mert nem számít az eredmény, de hatása még így is van rám, csak jóval később (vagy közelebb, nézőpont kérdése) jelentkezik. Amikor beállok a pályáho, hogy na most én jövök.

Szerencsére idén tudtunk közvetlen a tábor előtt kétszer is kettesben gyakorolni. Ez sokat segített felhozni dolgokat, javítani hibákat.

Szombat - Iaido

A szokásos felállás. Kilóméter hosszú sor, rengeteg ember. (Miért van ennyivel több iaidos mint jodos?) Fel lettünk osztva 6 csoportra és beindult a rotáció. A csoportok maradtak és a tanárok 15 percenként forogtak. Ez egy izgalmas és mókás szituáció. Egy nap alat megtapasztalható 6 iaido tanár különböző stílusa, fókusza, értelmezése, tanítási módszerei. Nem mellékesen végig vettük benne mind a 12 katát, részletekre is kitérve. Nagyon jó felkészülés volt a versenyre (amiben jó gyorsan kiestem), ami nagyon jó felkészülés volt a vizsgára. Ami sikeresen meglett! Jó nagy késéssel, de újra halad ez is. Kíváncsi leszek a videóra, megnézném kívülről. Belülről kicsit kapkodósabbnak érződött mint amilyennek akartam de úgy éreztem sok mindenre oda tudtam figyelni azokból amik ki lettek emelve.



Vasárnap - Jodo

A jodo nap valahogy nehezen indult. Nem volt meg a hangulat, pedig mindig jobb mint az iaido :) Itt nagy, közös gyakorlás van kata magyarázatokkal. Rene sensei idén Andre senseit szedte apró pici darabokra mindenki okulására. Majd minden kata magyarázat után gyakorolhattuk a hallottakat,látottakat az aktuális partnerrel. Én elég jól jártam, Melike mellett kötöttem ki bemelegítésnél és a kata gyakorlást is együtt folytattuk. Sok mindent észrevesz és fel tudja rá hívni a figyelmet. Így pedig sokkal könnyebb változni, tanulni, ha szólnak, hogy mi lehet talán rossz.

Gyakoroltunk Anikóval is egy keveset, mivel ő vizsgára készült és ekkor még nem volt biztos, hogy ki lesz vagy lehet a párja. Végül Karen kapta a megtisztelő feladatot és a vizsga is nagyon jól sikerült. Büszke vagyok Anikóra, szerintem nagyon jól hozta a pontos technikákat belső nagymacskával fűszerezve :)



Így végül a közös gyakorlással én jártam jól, mert ő volt a verseny párom. Egyre jobban jozunk együtt. Ami amúgy is egy nagy öröm nekem. Egyre inkább élnek a katák és egyre élesebbek. Mindig ki tudja hozni belőlem a legjobbat.
Kis kavarodás után átkerültem egy új poolba ahonnan másodikként kijutottam. Karen 3 zászlót hozott ellenem. Egyenes kiesésben pedig valahogy eljutottam a döntőig. Azt hiszem én lepődtem meg a legjobban. Újra Karen ellen, és most egy zászlót én is elhoztam :)
Végül így egy ezüsttel zártam a jodo versenyt. Ami ha jól emlékszem az első érmem jodoban. Általában mindig kiesem poolban vagy az első körben :)



Összesítéskén a következőkkel tértünk haza:
Aniko: 4 dan jodo
Én: 3 dan iaido, jodo ezüst yondan kategóriában



Nagy köszönet az összes tanárunknak és a sok barátnak akik segítenek és velünk vannak mindig, mintha itt lennének.



 

2 megjegyzés: