2013. augusztus 7., szerda

BKA Nyári tábor - Iaido

És megesik, hogy egy szeminárium részletei eltűnnek a ködben...

Az első nap ZNKR iai volt, Ishido sensei magyarázott és Oshita sensei mutatta be a katákat. A bemutatók és a magyarázatok roppant érdekesek voltak.

A második nap délelőttjére kerültek a vizsgák, délután pedig koryu taikait rendeztek. A taikai remek móka volt, miután Sensei meózta a három katát, amit választottam és megmutatta újra a koryu reihót, már lelkesen vártam a versenyt. Előtte meglehetősen kellemetlenül éreztem magam, hogy itt egy koryu embu és én sose tanultam koryut a tanáromtól, csak másoktól. Összességében valahol roppant vicces érzés volt, hogy Tőle tanultam a reihót, René senseitől a shoattō-t, Momiyama senseitől az inyōshintai-t és Cook senseitől a gyakutō-t. A verseny egyébként klassz volt, három fős csoportokkal.

A harmadik nap rövidebbre sikeredett és Ishido sensei válogatott katákról beszélt (és természetesen azokat gyakoroltuk): ryūtō, yamaoroshi, iwanami szerepeltek többek közt napirenden.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése