2013. május 10., péntek

Ötödik edzés Albert senseijel v2 :)

Mint már olvastátok, végre újra sikerült tanári felügyelettel edzenünk! Bár tanári felügyelet nélkül sem sokat sikerült mostanában. Lényeg a lényeg, a teremproblémánk úgy tűnik megoldódott, csak a belga bürokrácia akasztotta meg egy kicsit a dolgok menetét.

Itt szeretném megjegyezni hogy felmerült bennem a Shinbukan deportálása Belgiumba a teremkérdés miatt. :) Sportcsarnok nagyságú termünk volt hármunkra, amiben bőven elfért volna egy komplett falu is akár. Mintha itt támogatnák, hogy az emberek mozogjanak, foglalkozzanak magukkal és a kultúrával.

Na de vissza az edzésre. Iaidoban nekem újdonság volt a fogás amit balkézre mutatott Albert sensei, hogy a kisujj oldali tenyérpárna is a tsuka tetején kell legyen az erős, pontos, nem rugózó vágáshoz.

Jodoban sajnos nem emlékszem sok korrekcióra, talán Anikó ki tud egészíteni :) Bár szerintem azzal hogy a szokásos pontokon átkötöttem egymásba a katákat mindenkit megzavartam :P
Viszont tanultam fukuokás ranai befejezést, ami kifejezetten érdekes, kicsit talán több értelme is van, egyszerűbb és cserébe nehéz megcsinálni. Úgyhogy lesz mit gyakorolni újfent :)
A lényeg: a kard a jo mozgására vág, a jo csak kicsit emelkedik el a földtől, majd szinte vízszintesen mozogva elüti a kardot ( ezzel az ellenfelet is jobban távoltartva) úgy, hogy a jo teljesen jobbra mutat a végén és csak akkor zár fel lábbal és emeli a jot hassoba az utolsó ütéshez.
Érdekes fúszer. Szeretem ezeket a fukuoka fűszereket a zenkenben. Sokkal élőbb és reálisabb lesz tőle a kata.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése