2013. január 6., vasárnap

Ishido cup (küp) - Jodo nap

Újra Utrechtben.

Mansfield sensei vezetésével zajlott a nap.

Ő tartotta a reggeli szemináriumot is. Lényegében csukott szemmel levezényelte :)

A kihonok újra nagy hangsúlyt kaptak és sokmindent megismételtünk jópárszor.

Egy-egy kihonsor végén már kicsit szorongva vártuk hogy Mansfield sensei csak elnézően mosolyog és megyünk tovább, vagy hangosan kineveti a társaságot és sok hasznos pontot elmond az adott technikához. Az egész tábor ideje alatt lényegretörő és direkt volt. Nem kímélt senkit, őszintén kinevette a csoportot jópárszor. Kifejezetten élveztem, hogy nem a végletekig kedves nyugat európai udvarias tanítgatás volt buksi simogatással és lélekmelengetéssel, hanem direkt, őszinte, lényegretörő és alapos.
Két kihonra mondta hogy jól lehet őket ütemre tanulni, a dobarai 4 ütem, a  tsukihazushi pedig 5 ütem alatt jön ki jó ritmusban.

A makiról megint hallhattuk, hogy a legegyszerűbb kihon (csak senki nem tudja megcsinálni... :) )

A szeminárium fő üzenete nekem pár egyszerű de nehéz dolog volt: A jodo egyszerű, ne bonyolítsuk feleslegesen magunknak, illetve a lazaság, "erőtlenség", nagy mozgás, időzítés nem gyorsaság.
Egyedül is kell a képzelt ellenfél, ha nem látjuk az ellenfelet és nem arra reagálunk akkor nincs értelme a jodonak.

Sok magasdanos sensei volt még ott és folyamatosan jártak körbe a szabad katagyakorlás alatt. Igy több ponton lettünk javítgatva. Akár hosszan, egy katán pontonként végigmenve. Kifejezetten hasznos módszer :)

A verseny is jó volt. Még a végén megszeretem :) A poolomban kiestem 1 nyert és két vesztett meccsel. Ezek 2/1 zászlósak voltak. Próbáltam az itt is tanult laza, nagy jo-t hozni, de azt még gyakorolni kell. Elhagytam párszor a jot, jó pontatlan voltam és kapkodtam is.
Rengeteget tanultunk és sok sok hibánk lett javítva. Jó volt 2-6 danosokkal jozni. Újra volt éle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése