2012. december 27., csütörtök

Naginata kóstoló

Már az EB-n kiszúrtuk, hogy bizony Brüsszelben az ADEPS-ben van naginata edzés.
http://www.nagibel.be
Azt hiszem még egy kósza szórólapot is zsebrevágtam akkor, hogy jól fog ez még jönni. (Persze, nem tudtam hogy mennyi lenne bejárni... )

Most, hogy a Winter Seminar is ott került megrendezésre ismét szembejött a poszterük és Anikó is mondta, hogy érdekes lenne meglesni. Úgyhogy amíg ő iaidózott én letámadtam az épp megérkező tanárukat és beszélgettem vele egy jót. Sokat mesélt az európai naginatáról és hogy ők hogy indultak. Szerencséjük volt, a nagykövet felesége nagis volt a 90-es években, így volt jó tanáruk. E mellett pedig az otthon már ismert utat járták és járják. Szemináriumról szemináriumra mennek és tanulnak ahol tudnak. Nincs sok helyen naginata Európában. Olyan jodo szinten vannak elterjedve, vagy még annyira sem. A franciáknál van több klub, de egyébként elenyésző. Nagyon szimpatikus fiatalember volt (David, ha jól emlékszem). Elmesélte, hogy négyen tanítanak a klubban és hogy milyen nehezen szereznek új tagokat és méginkább maradandó tagokat. Mindezek mellett a mag a 90-es évek eleje óta edz, gyakorol és tanít. Koryuznak is ( Tendo ryu) amire Nishiumi sensei rá is kérdezett amikor váltottuk őket a teremben.

Beszéltünk a kendóról is, hogy neki milyen furcsa hogy olyan hamar lesznek az emberek páncélosok és hogy az edzések nagy része bogus edzés. Nagiban náluk ez máshogy van. A technikákon, alapmozgásokon van a hangsúly.

Majd mivel megjöttek a többiek a beszélgetésnek vége szakadt és kezdődött az edzés.
(Azért az hogy a francia pasik puszilkodnak... mondhatni kultúrsokként ért... még ha vallonok is...)
Persze megkérdeztem, hogy van e rá lehetőség hogy megnézzem az edzést mert nagi edzésen még nem voltam bár régóta akartam. (Emlékszem, Zozóval mióta kendózunk mondjuk hogy kéne nagizni...)
Erre David felajánlotta, hogy akkor már álljak is be. Úgyhogy megvolt életem első nagi edzése :)
Ami nagyon jó tapasztalat volt. Rengeteg jodós párhuzam van és nagyon más egy ennyire hosszú dologgal dolgozni.
A társaság nagyon kedves. Egy nagyon jó közösségnek tűntek az után az egy óra után. Egy összetartó, figyelő, kedves közösségnek, csapatnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése